1. Discover Lexus
  2. Concept cars
  3. LF-Z Electrified
Kiirtee
IDEEAUTOD

LF-Z ELECTRIFIED

Lexus tutvustas täna ülemaailmselt uut elektrilist ideeautot LF-Z Electrified, mis ilmestab brändi uue ajastu algust ja tulevasi saavutusi elektritehnoloogia valdkonnas. Lisaks avalikustas Lexus mitmeid lähiaastate eesmärke.

2025. aastaks tutvustab Lexus 20 uut või uuenenud mudelit, mille seas on enam kui 10 elektriautot (BEV), pistikhübriidi (PHEV) või iselaadivat hübriidi (HEV). Lexus tugevdab sedaanide ja SUV-de valikut ning otsib võimalusi tuua turule ka täiesti uusi premium-klassi sõidukeid. Plaan on tutvustada nii sportmudeleid kui ka autojuhiga sõidutamiseks loodud mudeleid, mis ületaksid nõudlike klientide ootusi kõikjal maailmas.

2025. aasta üheks oluliseks eesmärgiks on tuua ülemaailmselt turule iga olemasoleva mudeli elektriline versioon. Prognoosi järgi moodustavad elektrilised sõidukid selleks ajaks Lexuste müügist enam kui poole. Lisaks on Lexusel soov saavutada 2050. aastaks kõikide mudelite elutsüklit arvesse võttes süsinikuneutraalsus – seda nii materjalide tootmise, logistika kui ka sõiduki taastöötlemise osas. Seejuures valitakse hoolikalt sõiduki valmimiseks kasutatavaid materjale, et ka nende valmistamisviis oleks keskkonnasõbralik.

Tänasel üritusel esitles Lexus uut ideeautot LF-Z Electrified, mis annab aimu 2025. aastaks valmivate mudelite jõudlusest, disainist ja tehnoloogiast. Ideeautoga arendatakse edasi Lexusele iseloomulikke sõiduomadusi, tuginedes jõuliste mudelite ja elektriliste jõuallikate loomise kogemusele. Tulemusena paraneb sõiduki reageerimisvõime ja juhi sõidutunnetus.

LF-Z Electrified suudab seda tagada tänu edasiarendatud tehnoloogiale ja spetsiaalsele EV-platvormile. Sõiduk on võimeline saavutama suurepärase jõudluse tänu aku ja elektrimootori paigutusele, DIRECT4 nelikveotehnoloogiale ja teistele omadustele, mis eristavad ideeautot tavalistest sõidukitest. Lisaks on ideeautol uuendatud info- ja meelelahutussüsteemid, mis jõuavad lähitulevikus ka Lexuse klientideni.

Lexus on saavutanud unikaalse turupositsiooni tänu suurimale premium-hübriidsõidukite mudelivalikule ja LFA superauto ning teiste F-mudelite arendamisele. Pärast esimese hübriidauto RX 400h turuletoomist 2005. aastal on täna Lexuse mudelivalikus üheksa erinevat täiselektrilist sõidukit või elektrihübriidi, mida on 90 riigis kokku müüdud pea kaks miljonit sõidukit. Nüüd on aeg uute väljakutsete jaoks.

Üheks oluliseks väljakutseks on autotööstuse ümberkujunemine: lisaks mobiilsuse tagamisele ja inimeste väärtuste ning elustiili muutustele tuleb pingutada ka süsinikuneutraalsuse ja ÜRO säästva arengu eesmärkide täitmise nimel. Lexus plaanib eesmärkide täitmiseks kasutada maksimaalselt oma teadus- ja arendustegevust, tuginedes varasematele kogemustele, innovatsioonile ja Lexus Electrified visioonile.

Meie sotsiaalne missioon on liikuda süsinikuneutraalse ühiskonna suunas. Selle eesmärgi kõrval peame oluliseks, et autosõit pakuks elevust ja rõõmu nii meie klientidele kui ka kõikidele teistele, kes Lexuse rooli satuvad.

Lexus International'i president ja brändijuht Koji Sato.

LEXUSE TULEVIKUVISIOON

Lexus on saavutanud unikaalse turupositsiooni tänu suurimale premium-hübriidsõidukite mudelivalikule ja LFA superauto ning teiste F-mudelite arendamisele. Pärast esimese hübriidauto RX 400h turuletoomist 2005. aastal on täna Lexuse mudelivalikus üheksa erinevat täiselektrilist sõidukit või elektrihübriidi, mida on 90 riigis kokku müüdud pea kaks miljonit sõidukit. Nüüd on aeg uute väljakutsete jaoks.

Üheks oluliseks väljakutseks on autotööstuse ümberkujunemine: lisaks mobiilsuse tagamisele ja inimeste väärtuste ning elustiili muutustele tuleb pingutada ka süsinikuneutraalsuse ja ÜRO säästva arengu eesmärkide täitmise nimel. Lexus plaanib eesmärkide täitmiseks kasutada maksimaalselt oma teadus- ja arendustegevust, tuginedes varasematele kogemustele, innovatsioonile ja Lexus Electrified visioonile.

PEAMISED OMADUSED

Tulevikuline LF-Z Electrified annab aimu 2025. aastaks valmivate mudelite jõudlusest, disainist ja tehnoloogiast.

Lexus Electrified eesmärgiks on "rakendada sõiduki märkimisväärseks edasiarendamiseks elektritehnoloogiat." Selle alustalaks on spetsiaalse EV-platvormi kasutamine. Uus nelikveo juhtimissüsteem DIRECT4 eristab ideeautot veelgi enam tavapärastest sõidukitest.

Kombineerides aastate jooksul välja töötatud elektri- ja liikumistehnoloogiaid, soovib Lexus pakkuda brändiväärilist Lexus Driving Signature sõidukogemust, kus sõiduk arvestab igal sammul juhi eelistustega. 

Sõiduki skulptuurne välimus rõhutab Lexusele omast atraktiivsust, samas kui suure võimsusega taha paigaldatud elektrimootor aitab kaasa märkimisväärsele jõudluse saavutamisele.

Sõiduki skulptuurne välimus rõhutab Lexusele omast atraktiivsust, samas kui suure võimsusega taha paigaldatud elektrimootor aitab kaasa märkimisväärsele jõudluse saavutamisele.

 

 

PAREM ÜHENDUVUS SÕIDUKI JA JUHI VAHEL

Lexus Driving Signature annab juhile kindlustunde, et tal on alati kontroll auto kiirenduse, aeglustuse ja roolimise üle ning sõiduki reaktsioonid vastavad tema ootustele.

Mudeli LF-Z Electrified disain ja ülesehitus, näiteks aku ja mootori optimaalne asukoht, tagab suurepärase sõidukvaliteedi. Elektrifitseerimine tähendab, et auto ülesehitusel ei ole tarvis arvestada rataste liikumisega mootori ja käigukasti kaudu, mis on evolutsiooniline muudatus sõiduki tööpõhimõttes. See aitab kaasa Lexus Driving Signature'i ellu rakendamisele. 

Aku paigutamine põranda alla muudab sõiduki konstruktsiooni jäigemaks, alandab auto raskuskeset ning aitab summutada teepinnalt tulevat müra ja vibratsiooni. Selline lähenemine muudab salongi ruumikamaks ning sõiduki vaiksemaks ja mugavamaks. Just vaikus ja mugavus on ka Lexuse sõidukite kauaaegsed tunnusjooned. 

Lexuse uus DIRECT4 süsteem võimaldab kontrollida eraldi kõigi nelja ratta pöördemomenti ja pidurdamist. Süsteem reguleerib sõiduki esi- ja tagaveo jaotuse tasakaalu ja aitab kontrollida sõiduki asendit. See reageerib gaasipedaali ja rooli kasutamisele ning tagab võimsa kiirenduse ja juhitavuse kurvides, olles ideaalselt kooskõlas juhi kavatsustega.

Juhtmega roolil puudub mehaaniline ühendus roolivõlliga. See võimaldab kiiremat reageerimist roolimise ja veojõu vahel, millest tulenevalt saab sõiduk pöörata väiksema roolimisnurgaga. Juhi jaoks väljenduvad selle arenenud tehnoloogia eelised täpsemas roolimises, mis vastab tema kavatsustele. Täielikult elektrooniline süsteem filtreerib välja ka teepinnalt tekkiva soovimatu vibratsiooni. 

VIRTUAALNE SISUSTAMINE

Elektriline ideesõiduk LF-Z Electrified sümboliseerib brändi uut tulevikulist peatükki. Maailma esmaesitluseks on Lexus teinud koostööd kolme teedrajava kunstniku ja disaineriga, et kujundada uusima ideeauto interjöör.

 

 

 

 

LEXUSE DISAINI TULEVIKUSUUND

LF-Z Electrified on kontseptsioon, mis annab ülevaate, kuidas Lexuse disain areneb. Disain püüdleb lihtsuse ja kütkestava välimuse poole, kus rõhku on pandud ka proportsioonidele ja omanäolisusele. Üldine disain koosneb madala ninaosaga sujuvast salongiosast ja eristuvast välimusest sõiduki tagaosas – see on EV-sõidukitele omapärane disainijoon. Suure läbimõõduga rattad on paigutatud võimalikult kaugele sõiduki nurkadesse, aidates seeläbi langetada raskuskeset ja luua laiemat hoiakut.

Disainerid on võtnud vastu väljakutse anda sõiduki arhitektuurile uus nägu. Disain viitab ka DIRECT4 süsteemile ja tõuseb esile tänu muutustele uste välimuses ja pilkupüüdvale rattakoopa töötlusele.

Tagaosas on lihtne disain kombineeritud rataste võimsa hoiakuga. Õhukestel, horisontaalsetel ja kombineeritud tagatuledel on uus Lexuse logo, mis sümboliseerib Lexuse disaini uut põlvkonda. 

UUS TAZUNA KOKPIT JA AVAR KONTSEPTSIOON

Uus Tazuna kontseptsioon viib Lexuse inimkeskse lähenemise uuele tasemele. Tazuna on inspireeritud hobuse juhtimisest rakemete abil, kus käsklused antakse edasi intuitiivselt. Siinses kontseptsioonis tähendab see juhile mugavat juurdepääsu sõiduki funktsioonidele (nt lülitid roolil ja esiklaasinäidik), hoides tähelepanu eesoleval teel.

Armatuurlaud ja muud elemendid on paigutatud sõitjate suhtes suhteliselt madalale, samas kui kokpit on justkui sõiduki "süda". See loob avatud ja külalislahke ilme, kus iga detail on hoolikalt läbi mõeldud.

Esiosa sujuv ühendus esi- ja tagauksega annab sõiduki sisemusele kvaliteetse ja esteetiliselt puhta välimuse. Samal ajal muudab klaasist panoraamkatus kogu salongi avaramaks.

LISAOMADUSED, MIS RIKASTAVAD SÕIDUKOGEMUST

LF-Z Electrified tehisintellekt (AI) pakub järjepidevat tuge ja õpib aktiivselt tundma juhi eelistusi. Häälsuhtlus aitab juhtimist veelgi enam lihtsustada. Hääletuvastusfunktsioon kasutab uusimat tehisintellekti, et tuvastada, õppida ja kohaneda juhi harjumuste ja eelistustega, pakkudes tuge selliste ülesannete täitmisel nagu teekonna planeerimine ja sihtkoha teabe edastamine. Selline interaktiivsus võimaldab loomulikku dialoogi tehisintellekti ja juhi vahel ning muudab sõidukogemuse märksa paremaks.

Digitaalne võti annab perele ja sõpradele juurdepääsu autole ilma füüsilist võtit jagamata. Sõiduki funktsioone, näiteks uste lukustamist ja avamist, saab juhtida ka nutitelefoniga. Andes teenusepakkujatele digivõtme kaudu juurdepääsu sõidukile, saavad juhid lubada näiteks paki kohaletoimetamist autosse või jagada autot valitud isikutega.

Uksed kasutavad E-Latch süsteemi. Kui juht või kaasreisija läheneb autole, kandes võtit kaasas, ilmub nähtavale automaatselt sissetõmmatav ukselink. Seejärel saab ukse lukust lahti ja sujuvalt avada, puudutades lihtsalt käepideme sees olevat andurit. Autost väljumiseks saab ust avada vajutades ukseavamise lülitit. Sõidukil olevad andurid jälgivad ümbrust ja hoiatavad vajadusel läheneva sõiduki või jalgratturi eest, vähendades autost väljumisel õnnetusohtu.

Panoraamkatus on valmistatud elektrokroomsest klaasist, mida saab vajadusel hämardada ning millel on privaatsusfunktsioonid ja öist taevast peegeldav valgustus. Katuse keskel asuv puutepaneel võimaldab esi- ja tagaistujatel omavahel suhelda, tagaistmetel on aga täiendavaks mugavuseks massaaži- ja kallutusfunktsioonid.

Järgmise põlvkonna Mark Levinsoni helisüsteem võimaldab autos rahvusvaheliste kontserdisaalide helikvaliteeti. Kõlarite täpne seadistus lubab nii juhil kui ka sõitjatel muusikat nautida lausa ideaalsetes tingimustes. Mürasummutusega helifunktsioon suudab välja filtreerida salongis kostuvat müra, muutes sõitjatel üksteisega vestlemise lihtsamaks.

LF-Z ELECTRIFIED TEHNILISED SPETSIFIKATSIOONID

Pikkus (mm) 4,880
Laius (mm) 1,960
Kõrgus (mm) 1,600
Teljevahe (mm) 2,950
Tühimass (kg) 2,100
EV-sõiduulatus - WLTP (km) 600
Aku tüüp Lithium-ion
Aku maht (kWh) 90
Laadimisvõimsus (kW) 150
Jahutusmeetod Vedelik
Kiirendus 0-100 km/h (sek) 3.0
Max kiirus (km/h) 200
Max võimsus (kW)/max pöördemoment (Nm) 400/700

UUS LEXUSE ÄRI- JA TEHNOLOOGIAKESKUS AVAB UKSED 2024

Lexus avab 2024. aasta märtsis Jaapanis Aichi prefektuuris uue äri- ja tehnoloogiakeskuse. See toob kokku Lexuse insenerid ja disainerid ning tooteplaneerijad.

Siin arendatakse nii autosid kui ka võimaldatakse enesearengut töötajatele. Täpsemalt tehakse seda keskuses toimuvate testkursuste abil, mis jäljendavad karme sõidutingimusi kogu maailmast. See on võimalik tänu Shimoyama piirkonna suurele alale ja selle looduslikult ebatasasele maastikule.

Samuti ehitatakse uus Lexuse hoone ja Messe-nimeline keskus, mille ruumides saab ettevõte töötada eri projektide kallal oma väliste äripartneritega. Mõlemad rajatised võimaldavad Lexuse ja väliste ettevõtete või organisatsioonide inimestel teha edukat koostööd, et laiendada autotootmise võimalusi. 

Uute sõidukite arendamise nurgakiviks saab uus kolmekorruseline Lexuse hoone. Esimesel korrusel on ala, mis jäljendab Nürburgringi võidusõiduringi garaažiboksi välimust ja tunnetust. Seal saavad kõik  äritegevusega seotud inimesed projektide kallal koos töötada, kasutades sõidukite arendamisel tipptasemel digitaalseid tööriistu.

Teise korruse disainiruumi planeering on loodud loovuse elluäratamiseks. Siin on eksponeeritud silmapaistvad savimudelid ja siin saavad disainerid, tootmisinsenerid, aerodünaamikud ja teised katseosakonna liikmed teha tihedat koostööd uute ideede kallal. 

Esimese korruse kontoripind on avatud planeeringuga, mis julgustab erinevaid osakondi koos töötama ja maksimeerib individuaalset loovust. Autokeskse arengu kiirendamiseks saavad töötajad vabalt liikuda eri korruste vahel.

Messe hoone julgustab rakendama loovust koos Lexuse väliste äripartneritega. Lisaks mitmeotstarbelisele saalile on sellel ka garaažiala, kus meeskonnad ja äripartnerid saavad kohtuda, et sõidukeid vaadata, hinnata ning nende kallal töötada. 

Testradade väljatöötamine on alanud ja juba käivad katsetused 5,3 km pikkusel marsruudil, mis kulgeb maapinnast 75 m kõrgemale ja sisaldab erinevaid käänakuid, kasutades ära maa looduslikke kontuure. Kokku on umbes 10 erinevat testrada, sealhulgas hindamisrada suurte kiiruste jaoks ja teised, mis jäljendavad erinevaid teekatteid kogu maailmast.

Shimoyama keskuse arendamisel on hoolikalt kaalutud olulisemaid küsimusi seoses kohaliku keskkonna ja kogukondadega.